Aangekomen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Willeke Renssen - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Willeke Renssen - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: willeke333

Blijf op de hoogte en volg Willeke

15 Januari 2011 | Peru, Cusco

Lieve allemaal!

Hierbij het eerste Peruaanse, en dus hopelijk voor jullie, geruststellende berichtje haha..
Ik ben namelijk veilig aangekomen in Cusco!

Het afscheid van pap, mam, Mariek, Nien en Martijn op Schiphol was raar maar wel heel erg fijn dat ze er waren! Het afscheid nemen was lastig maar eenmaal door de douane zat er niks anders op dan doorlopen en me vermannen en eigenlijk gaat het sindsdien wel prima. Natuurlijk is het allemaal nog wat onwennig en zijn er soms enige zenuwen en dergelijke maar verder gaat het eigenlijk wel goed.

De eerste 2 vluchten gingen prima en ben netjes opgehaald in Lima en naar mijn hostel gebracht. Het was een lange zit maar ik heb me opzich wel vermaakt met films, muziek en slapen.
Vanochtend werd ik alweer vroeg naar het vliegveld gebracht en wat was ik blij dat mn chauffeur op me wachtte tot ik in had gecheckt! De organisatie heeft namelijk een verkeerd ticket voor me geboekt, namelijk van Cusco naar Lima, in plaats van andersom. Gelukkig heeft de meneer van het hostel me geholpen. De organisatie gesproken en uiteindelijk zelf een ticket gekocht van Lima naar Cusco dus die ga ik nog ff declaren;)
Mn vliegtuig had vervolgens 2 uur vertraging maar ik ben netjes opgehaald en naar het studentenhuis bij de talenschool gebracht door wederom een aardige man.

Ik ben de eerste nieuwe die aan is gekomen dus dat is nog een beetje raar omdat ik helemaal niemand ken maar heb straks afgesproken met een groepje om uit eten te gaan. Duik daarna lekker mn bed in want kan wel wat slaap gebruiken haha. Morgen komen er nog meer mensen aan, waaronder ook een aantal nederlanders.

Mijn mobiel doet het overigens niet. Ik kan geen netwerk krijgen en waarschijnlijk komt dat doordat mijn mobiel zelf hier niet werkt. Zodra ik een peruaanse mobiel en nummer heb, horen jullie het van mij maar dan weten jullie dat ik niks heb ontvangen de afgelopen dagen..

Veel liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal!

  • 15 Januari 2011 - 22:43

    Matijn En Nienke:

    He lieve Wil,
    Super fijn dat je goed bent aagekomen! Pap had je smsjes netjes doorgestuurd...
    Handig he, zo'n organisatie die een verkeerd ticket voor je boekt ;-)
    Pero ahora vamos a cambiar a espanol, porque lo tienes que aprender rapido! El proxima vez puedes comprar un billeta sin ayuda...
    Zo over een paar weekjes kan je hier de grammaticale fouten uithalen.
    Geniet ervan, we zijn nog steeds jaloers!
    Lieve knuffel nosotros

  • 15 Januari 2011 - 23:19

    Ko:

    Fijn dat het goed ging onderweg. Oppassen met al die aardige mannen die je op weg helpen D:
    Afscheid nemen vonden wij ook raar. Ook omdat wij al weer in A'dam waren voordat jij vertrokken was. Geniet er van. Goed goan !! Knuf janko

  • 15 Januari 2011 - 23:56

    Jonathan:

    Wil!

    Como esta? Bien? La casa de estudiante tambien? God dat is lang geleden voor mij (en zeker met mijn geheugen). Mooi dat je weer veilig bent. Voor zover dat kan in Peru natuurlijk. Weer 'goed' geregeld allemaal zo te zien. Ach, achteraf kan je terugkijken op een mooie tijd.

    Geniet ervan!

    Kusjes

  • 16 Januari 2011 - 00:04

    Sander & Marieke:

    Ha lief zussie!

    Inderdaad fijn, zo'n "doorstuur-vader" :-) Maar goed te horen dat je er bent! Veel plezier met de Duitsers vanavond - en bedenk je maar zo: morgen ben jij "de ervaren persoon" tussen de nieuwkomers, want jij kent de stad dan inmiddels al!

    Wij spreken geen Spaans - behalve dan "ga je mee naar het strand", maar dat slaat hier niet echt ergens op.. Dus bij deze "Sleep tight & Bonne nuit"!!

    xx

  • 16 Januari 2011 - 01:11

    Karen:

    Willllllllllllll!!!
    Super wat van je te horen en te lezen !:D Klinkt echt allemaal al heel positief! Aardige mensen dus, en leuk meteen daar uit eten!
    Ik had al van je vader gehoord dat je goed was aangekomen!

    Nou heel veel plezier, wordt vast helemaal super!

    xxx

    ps: Wat leuk dat er wat Nederlanders komen ook =)

  • 16 Januari 2011 - 01:29

    Simone:

    Lieve Wil
    Wat fijn dat je er nu bent. Wel balen van t ticket, maar t is goedgekomen gelukkig:) Heb je sms gehad trouwens! Hopelijk was t uit eten leuk en leer je snel veel mensen kennen ook.
    Dikke kus!

  • 16 Januari 2011 - 05:59

    Rachel:

    Hola! Langzaamaan steeds meer spaans :) Leuk te horen dat je er bent en ben ervan overtuigd dat je het heel erg leuk gaat hebben. Probeer maar lekker veel spaans te praten buiten de deur... En je mobiel die doet het wrs niet en met je peruaanse nummer ook even kijken. Als je boven op een berg staat doet ie het wrs niet en misschien moet je een paar nummer wisselen zodat ze je vanuit nederland ook kunnen bellen (even googlen). Que aprendes rapido el Espanol, que disfrutas la vida en Cusco! Beso

  • 16 Januari 2011 - 08:08

    Dewy:

    Hoi Will,

    Blij te horen dat je goed bent aangekomen:D..
    Had je Vrijdag nog eenm sms gestuurd, mja die kan je dus niet lezen..

    Ik wil je heeeeeeel veeeeeel plezier wensen en pas goed op jezelf...
    Rob en ik gaan je verslagen goed bijhouden, rob vond het namelijk ook wel leuk om je verhaaltjes te lezen dus ik stuur hem dan gewoon elke x de link dooor...

    LIEVERD PAS GOED OP JEZELF..!!!

    Dikke kusss Dewy

  • 16 Januari 2011 - 11:39

    Lyan:

    Lieve Wil! Wat fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent :) En wat heb je nu al veel meegemaakt! haha....een verkeerd ticket? Poeehh! Maar gelukkig is alles goed gekomen!

    Ik wens je heel veel plezier meis en ik lees graag je volgende verhaal!

    Liefs,,

  • 16 Januari 2011 - 11:43

    Suus:

    Willie!

    Fijn om te horen dat je heelhuids bent aangekomen, blijft toch spannend!
    Leuk dat je al bent wezen uiteten :) en hopelijk komen er morgen nog meer aardige mensen bij :)
    Zal wel onwennig voor je zijn, geen werkende mobiel :P

    Hopelijk horen we snel weer wat van je, geniet van je eerste paar dagen!
    Liefs en een dikke knuffel terug!

  • 16 Januari 2011 - 11:51

    Anne (Snel.....):

    Heee Wil!!

    Super fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Wat een gedoe nog met die ticket....!! Echt heel fijn dat de chauffeur nog bleef;)
    Heeel veel plezier daar!! Ik blijf je verhalen lezen:D, leuk!

    Kusss Annie

  • 16 Januari 2011 - 12:16

    Magriet En Gerrit:

    Hallo lieve Willeke,

    Een geruststellend idee dat je - weliswaar met de nodige hindernissen - veilig bent aangekomen.
    Heel veel plezier ! We proberen je reisverslagen een beetje bij te houden.

    Het is hier nu zondag 16 januari 13.15 uur. Over een kwartiertje wandelen met je paps en mams.
    We zullen goed voor ze zorgen!

    Lieve groet,

    Gerrit en Magriet

  • 16 Januari 2011 - 14:19

    Jody:

    Hee lieve Wil!
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat het goed met je gaat! Wel balen dat het al meteen fout ging met je ticket, maar gelukkig is dat ook allemaal goed gekomen! :) Leuk dat je al meteen op sleeptouw bent genomen door de mensen daar! En hopelijk komen er een beetje leuke nieuwe mensen vandaag. Had je smsje trouwens gehad hoor :)
    Nou ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal! :D
    Dikke kus!

  • 16 Januari 2011 - 14:47

    Anne :

    Hoi Willeke!

    Goed om te lezen dat de reis (niet geheel vlekkeloos, maaar..) veilig is verlopen :)
    Lijkt me inderdaad ook erg spannend allemaal.. ook dat je de eerste nieuwe bent die is aangekomen.. Ik hoop dat het etentje leuk was.. en vanaf vandaag ben je niet de nieuwste meer ;) haha.

    Heel veel plezier!

    Liefs Anne (die van Weikamp)

  • 16 Januari 2011 - 15:51

    Annemarie:

    Lieve Wil!
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen!! :D
    Leuk joh, dat er nog meer Nederlanders komen!
    Ik weet zeker dat jij je daar goed gaat vermaken ;)
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Een hele dikke knuffel!! xxx

  • 16 Januari 2011 - 16:24

    Nadieh:

    Hey willie,
    Gelukkig ben je heelhuids aangekomen na een leuke reis;)
    En al kennis gemaakt met de nieuwe mensen?
    Maak er een leuke tijd van en ben benieuwd naar het volgende verhaal!
    Veel liefs

  • 16 Januari 2011 - 19:37

    Mirjam:

    Hej lieve Willie!!

    Mooi dat je goed bent aangekomen daar in het verre Peru!!

    Minder van je ticket, maar goed opgelost dus:)

    Meis heel erg veel plezier en succes daar en ik zal uitkijken naar de leuke berichten die nog gaan komen!!

    xxx Mir

  • 16 Januari 2011 - 21:00

    Lotte Scholte Lubber:

    Hee Lieve Will!

    Wat fijn om te lezen dat ook jij goed aangekomen bent! De reis was voor jou toch een stuk langer, spannender, moeilijker enzovoorts dan voor mij.. moet zeggen dat ik vanmiddag om 1u ook blij was dat ik even kon gaan slapen ;)
    Zo mijn eerste nachtje in Zweden maar eens beleven en morgen, jawel, naar IKEA! Heel veel succes daar de komende weken maar geniet er ook vooral heel erg van! We stay in touch!
    Big hugs from Uppsala!

  • 16 Januari 2011 - 21:45

    Teddy:

    oei spannend, dus nu is het allemaal echt begonnen. Ik hoop dat je etentje leuk was en dat je een paar leuke contacten hebt opgedaan.
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Knuffel Teddy.

  • 17 Januari 2011 - 17:46

    Gerrie Vos:

    Hallo Willeke,
    Fijn dat je (uiteindelijk) op de plek van bestemming bent aangekomen: ik wens je een hele fijne en goede tijd in Peru en ik blijf dankzij je weblog op de hoogte van al je avonturen.
    (Voor zover ik 't al niet van Simone hoor ,natuurlijk).
    Veel succes de komende 106 dagen: zet 'm op en maak er een mooie tijd van!

    hartelijke groeten van Gerrie Vos.

  • 18 Januari 2011 - 13:24

    Joke V. Renssen:

    leuk ,om je zo te kunnen volgen. Je eerste byzondere belevenis heb je dus al weer achter de rug.
    Gelukkig is alles goed gekomen. Fijn toch, dat er nog zulke aardige mensen zijn. Je zult beslist wel voor nog meer verrassingen komen te staan,en wij vinden dat weer leuk om te lezen! Geniet maar lekker, hier is het erg regenachtig,maar niet koud. Onze belevenissen zijn niet erg opwindend, wij zijn op weg naar de maand Februarie,en dat is voor ons een tijd van verrassingen met veel verjaardagen en zelfs een trouwerij! Mijn neef Mark gaat trouwen. Wel, erg veel nieuws was het niet,maar nu heb je toch ook iets van ons gehoord. Houd je taai en geniet vooral. veel liefs van ons.

  • 20 Januari 2011 - 19:58

    Myron:

    Hé Blikkie,
    Op weg de wereld in en begonnen in Zuid Amerika. Nu die andere continenten nog.
    Geniet er van en pasop voor al te aardige mannen ( vrouwen ook trouwens).
    Liefs Myron

  • 23 Januari 2011 - 13:50

    Nichtje Arie:

    Ha die Willem. Daar zit je dan in het verre Peru en je hebt je eerste problemen al weer goed overwonnen! Knap hoor! Leuk hoor om je een beetje te kunnen volgen. Heeft het overmaken van geld nog zin of kan je dat daar niet opnemen? Hoe is het nu? Leuke mensen ontmoet? Er is vanuit hier niet zoveel nieuws te melden. Mars heeft woensdag weer een assessment voor zijn studie, ik ben druk met werk en Zoë met kinderfeestjes! Je krijgt van Zoë een dikke kus en van ons ook natuurlijk. Hou je haaks en hou ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 15 Nov. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 24037

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Rondreizen Zuidoost Azië

14 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en rondreizen in Zuid-Amerika

Landen bezocht: