Het eerste weekje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Willeke Renssen - WaarBenJij.nu Het eerste weekje! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Willeke Renssen - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje!

Door: willeke333

Blijf op de hoogte en volg Willeke

22 Januari 2011 | Peru, Cusco

Lieve mensen!

Ik heb het eerste weekje er alweer opzitten en het gaat erg goed hier! Iedereen bedankt voor alle lieve reacties, echt super leuk om te lezen!

Zaterdag ben ik uit eten geweest met een aantal duitsers en daarna lekker mn bed ingedoken want was behoorlijk moe. Heb zondag dus lekker rustig aan gedaan en een beetje door de stad gelopen. Heb samen met Emily, een leuk Canadees meisje, een mobiel gekocht dus ik ben weer bereikbaar. Voor de mensen die het leuk vinden om te weten, dit is mn nummer: 0051974449139. Het ontvangen van smsjes gaat prima alleen het is een beetje jammer dat ik niks terugkan sturen. Ik ga nog proberen om erachter te komen waarom dat niet lukt.. (Mijn eigen nummer werkt niet!)
Zijn zondag daarna met een walking tour door Cusco meegeweest met alle nieuwe mensen en zijn daarna uit eten geweest. De meeste nieuwe mensen zijn leuk en gezellig dus dat is erg fijn!

Maandag begon het dan echt: mn eerste spaanse les. Ik had deze week les met Emily en twee nederlandse meiden, Liese en Marije. We zitten in de beginnersklas (zwaar terecht) en moeten alles dus vanaf het begin leren. Moet zeggen dat de lessen leuk maar intensief zijn. Er komt zoveel nieuwe info op je af dat mn hoofd na 4 uur echt wel vol zit. Daarna nog alles leren maar ondanks dat het lastig is, is het wel heel leuk om te merken dat je spaans steeds meer begint te begrijpen. Ben benieuwd hoe snel ik het echt een beetje kan!

De rest van de week was vooral gevuld met het regelen van dingen zoals een schrift, een studentenkaart en de Inca Trail. De studentenkaart heeft behoorlijk wat tijd en moeite gekost maar dankzij mn lieve vader heb ik hem kunnen bemachtigen en krijg ik er veel korting mee! Heb de Inca Trail ook geboekt samen met Emily want zij blijft hier ook 8 weken en wil hem daarna lopen. Het is helaas behoorlijk duur maar het lijkt me super gaaf! Nog ff 7 weekjes wachten dus..

Gelukkig heb ik ook nog leuke dingen gedaan zoals in de zon zitten, (het weer wisselt erg, soms regent het en is het super koud, soms verbrand je erg snel), 3 gangen eten voor 8 sol (ongeveer 2 euro), salsa les en naar een prachtige Zuid-Amerikaanse markt: San Pedro Market.
Cusco is verder een erg leuke stad! Mn studentenhuis zit heel dicht bij het centrale plein (Plaza de Armas) dus je bent zo in het bruisende centrum. Er hangt een goede sfeer en ik voel me er goed thuis. Er zijn veel toeristen maar ook veel mensen in traditionele kleding dus je hebt van alles wat. Het ligt tussen de bergen in en gister heb ik het eens vanaf boven bekeken. Ben samen met Emily (ga veel met haar om) naar de Sacsayhuamán geweest, een ruïne van de Inca´s vanaf waar je een prachtig uitzicht hebt. Was erg mooi en hebben er lekker in het zonnetje rondgelopen! Na een salsa les zijn we uitgeweest. Als het happy hour is kun je een cocktail krijgen voor 8 sol (2 euro) en ze stoppen er behoorlijk veel alcohol in dus ze zijn behoorlijk sterk. Verder bieden ze overal gratis drankjes aan om je naar binnen te krijgen dus ik mag zeker niet klagen, was een erg gezellige avond!

Aankomende week ga ik een weekje spaans doen in de Sagred Valley. Schijnt een erg mooi gebied te zijn met veel natuur, mooie ruines en veel authentieke dorpjes. Ben dus erg benieuwd hoe het daar gaat zijn maar dat horen jullie de volgende keer van me!

Ik ga lekker verder genieten hier en hopelijk doen jullie dat ook andere kant van de wereld!

Liefs Willeke!


  • 22 Januari 2011 - 18:32

    Niek:

    Was fijn je even gesproken te hebben :) Blij dat je t naar je zin hebt. Hopen dat de rest van de tijd minstens net zo leuk is.

    Dikke zoen

  • 22 Januari 2011 - 18:35

    Lotte Scholte Lubber:

    Ha Will!
    Superleuk om je tweede bericht te lezen! De eerste week zit er voor jou ook al op, gaat snel he!
    Fijn om te lezen dat het je bevalt, dat je leuke mensen hebt ontmoet en dat je je thuis gaat voelen in Cusco! Hoop dat het zo blijft!
    Take care xx

  • 22 Januari 2011 - 18:38

    Suus:

    Lieve Willie,

    Poeh zeg, wat heb jij al een hoop leuke dingen beleeft en dat nog maar in je eerste weekje! Dat voorspelt nog veel goeds voor de rest van de tijd! Klinkt allemaal super leuk en als ik het goed begrijp kun jij na terugkomst uit Peru de heupjes flink losgooien en je Salsa moves laten zien in de kroegen van Nijmegen. En dan verwacht ik ook dat je niet meer aangeschoten bent na 1 wijntje,want jij bent dan de rijk gevulde cocktails uit Peru gewoon!

    Lieve meid, geniet en ga vooral zo door! Fijn om te horen dat je je er al thuis voelt!
    Komen er ook nog een keer foto's ofzo op? Ben namelijk wel nieuwgierig (a)

    Liefs x

  • 22 Januari 2011 - 18:50

    Kelly :

    Hey Willeke,

    Ik zag een poosje terug al op je hyves dat je naar Peru ging, superleuk. Ik ben nu sinds 1.5 week terug uit Peru. Ik ben samen met Nienke de Blok (die ken je denk ik ook wel) 4 maanden in Zuid-Amerika geweest, voornamelijk Peru. Wij zijn ook begonnen in Cusco en super grappig om te lezen dat je veel dezelfde dingen gezien en gedaan hebt en nog gaat doen. En ook happy hour, salsa dansen en het uitgaan klinkt me bekend in de horen. Onze site is www.kellyennienke.waarbenjij.nu, misschien nog handig voor je! :) Geniet van je tijd daar er gaat nog een hoop moois op je afkomen denk ik.

    Groetjes,

    Kelly Bruil (vroeger bij jou in t volleybalteam gezeten;))

  • 22 Januari 2011 - 22:00

    Serkan:

    En ik had nog zo graag mee in de koffer gewilleked!! Ziet er allemaal geweldig uit daar senorita, mis alleen nog de sombrero op je hoofd ;)
    Keep up the fun!

    Kus uit een koude holland!

  • 22 Januari 2011 - 22:41

    Ka!:

    Willie!!

    Alweer een week daar! En al heel veel gedaan, erg leuk om alweer je tweede verhaal te lezen, inclusief foto's!! :D
    Echt super dat je het zo naar je zin hebt, klinkt ook erg leuk wat je doet! Je zit daar goed op je plaats, met die salsa en de cocktails haha ;)!
    Oh en ik weet niet of t dat is, maar in Tanzania was t ook zo dat t altijd vaag was met smsen, maar toen hoorde ik dat je altijd + moet doen, omdat 00 voor een nummer niet altijd werkt, dus ipv 00 voor een nummer, een +! Weet niet of t helpt.. maar valt altijd te proberen!:D (Ik had m laatst btw wel van jou ontvangen!)

    Nou, geniet er van! Ook in Sagred Valley, en ik wacht met smart op je volgende verhaal,
    xx!

  • 22 Januari 2011 - 23:18

    Janny Uit Apeldoorn:

    Nou je hebt je al aardig weten te vermaken! Pas maar op met die cocktails, straks struikel je nog met de salsa, maar wie weet wordt je dan wel leuk opgevangen. Gave foto's zeg. Je bent er nog maar een week en dan al zo'n mooi reportage. Nou meid - GO FOR IT. Tot het vlg. verslag.
    Janny en Henk

  • 22 Januari 2011 - 23:45

    Simi:

    Wil!
    Wat een mooie foto's! Ziet er echt goed uit daar. De rest van mn reactie staat ook in de mail:) Geniet ervan daar! Kus

  • 23 Januari 2011 - 08:11

    Dewy:

    Hoi will,

    Wauw nog maar even daar en al zoveel avontuurtjes beleeft..
    Leuk om te lezen hoor:D...
    Wat een mooie foto's heb je al gemaakt van de omgeving..
    Als ik je verslagen zo lees word ik wel jaloers hoor, pfff:S..

    We missen je wel bij Riva hoor, zo stil zonder jou;)..

    Nou ben weer benieuwd na je volgende reisverslag:P..

    Dikke kuss (K)

  • 23 Januari 2011 - 10:26

    Niek:

    Wow het is wel echt super mooi daar! Nu ben ik nog jaloerser ;) leuke foto's meid!

    Kus

  • 23 Januari 2011 - 11:11

    Anne (Snel.....):

    Hee Wil!!
    Echt superrrrrr gaaf gewoon! De foto's zien er echt heel cool uit.
    Fijn dat je zo geniet! En dat je beetje aansluiting hebt gevonden.
    Genietze daar!!!!!!!!!!
    Liefs Anne!

  • 23 Januari 2011 - 14:38

    Magriet En Gerrit:

    Hoi Lieve Willeke,

    Dat ziet er fantastisch uit, groots en heuvelachtig. En met die Spaanse les kun je nog makkelijker cocktails etc. bestellen, na de salsales die leuke jongen nog even aanspreken. Je geniet ervan, het spat bijna van het scherm. Ga zo door.
    Hier in huis een goede sfeer: De Graafschap won van Feyenoord. Hier valt dus ook het nodige te genieten, en zelfs zonder Spaans.

    Liefs

  • 23 Januari 2011 - 16:50

    Marieke:

    Ha lief zussie,

    Klinkt goed allemaal! En je foto's zien er ook erg mooi uit! Veel plezier komende week in Sagred Valley en sterkte met het Spaans leren!

    Tot snel mails!

    xx

  • 23 Januari 2011 - 21:37

    Joke V. R:

    Lieve Willeke,even lekker mee genoten met je reisverslag. Ook de foto's waren mooi om te zien . Ik, denk, dat je een leuke vriendin hebt getroffen ,zo te zien genieten jullie al aardig! Veel succes met je Spaanse-les.Gr.Joke en Nico.

  • 24 Januari 2011 - 07:09

    Rob (van Dewy;)):

    Willeke,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar, mja ik had ook niet anders verwacht van je. En ik kan mooi over jouw avonturen lezen op mijn werk ;)

    Geniet ervan en hou ons op de hoogte :P

    Veel plezier nog X

  • 24 Januari 2011 - 08:12

    Gerrie Vos:


    Dag Willeke,
    Leuk om ,naast je verslag ,ook al die foto's te zien.
    Zo krijg je een goed beeld van het land waar jij je nu uitleeft:veel plezier de komende week!

  • 24 Januari 2011 - 12:36

    Ria Karssemakers:

    hoi lief nichtje

    Wat een leuk verhaal zo weet je precies wat je doet en is wel lekker goedkoop om voor 2 euro te kunnen eten en wat een mooie foto,s fijn dat je het goed naar je zin heb wij wensen jou nog veel plezier en kijk zeker op je volgende verhaal liefs jos en ria

  • 01 Februari 2011 - 23:36

    Jonathan:

    Zuiplap!

    Gratis drank is niet goed voor jou (Drank sowieso niet)! Ziet er allemaal erg warm / bewolkt, leuk en gezellig uit. Mis je Niek al een beetje?

    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 15 Nov. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24048

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Rondreizen Zuidoost Azië

14 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Vrijwilligerswerk en rondreizen in Zuid-Amerika

Landen bezocht: